Infrastruktura drogowa


Po Euro 2012 rozwój polskiej infrastruktury drogowej stanął w miejscu. Brak jest projektów nowych autostrad, dróg szybkiego ruchu, czy obwodnic. Zaś projekty, które po Euro jeszcze nie zostały zakończone również są zagrożone zawieszeniem.

Inwestycje są najważniejsze dla rozwoju gospodarki, a te zostały źle rozplanowane. Najważniejszym jest, żeby dać szanse polskim firmom na budowę dróg. Obecnie polskie firmy są głównie podwykonawcami, podczas gdy naszą przyszłość powierzamy firmom z Chin, które raczej nie są znane z dobrej jakości wykonania.

Państwo Polskie powinno się skupić na dwóch sprawach podczas planowania robót drogowych:

1. Dokończyć budowę obecnych autostrad, oraz rozpoczęcie budowy strategicznych obwodnic dużych miast takich jak Poznań, bo skandaliczne jest to, żeby miasto wojewódzkie nie miało obwodnicy. Obwodnice są bardzo ważne ponieważ bodajże mamy najwięcej korków w miastach w całej europie, a winnym temu jest bezmyślne planowanie ruchu w samych miastach lub nawet brak takiego planowania oraz w wielu przypadkach brak obwodnic.

2. Naprawa obecnie istniejących dróg. Wiele dróg jest już bardzo stara i ich nawierzchnia nadaje się tylko i wyłącznie do wyrzucenia, a państwo nieustannie zleca łatanie dziur w tych drogach, co jest kompletnie nieopłacalne.

W budowie autostrad powinno brać udział państwo przez zamówienia publiczne, więc autostrady powinny być całkowicie publiczne. Przy ich budowie można się posłużyć reformą więziennictwa, o której już pisałem, co zdecydowanie zmniejszyłoby koszty.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s